Det här var intressant! Tänk va fort informations sprids. Våra hjärnor har förändrats säger de. Det är nog sant. Samtidigt som vi lätt blir misstänksamma mot olika saker kan vi också svälja saker med hull och hår innan vi har läst på. Kan känna igen mig i det där och de säger relevanta saker. Men jag tänker också att vilken organisation behöver inte pengar till att göra reklam? Och ju bättre den reklamen är desto ner respons får man. Alla har en uppstartsfas som gör att de gör av med mkt pengar. Sen så är väl deras störtats syfte att informera så att högre instanser kan arbeta? Faktafel är däremot en annan sak, det ska inte få vara med. Men som det verkar så var de inte så väldigt allvarliga. Att de förenklat konflikten kan jag tycka är bra eftersom det egentligen inte ska behöva vara svårare än att det Kony gör är fel.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Synpunkter, funderingar och sånt!