torsdag 31 maj 2012

Geocaching FTW!

Nu har "geocaching-nerven" börjat kännas på riktigt! I söndags var jag på ett Cito-geocachingevent i Norrtälje tillsammans med Annalunda. Det innebar i korthet att alla geocachare som var där hjälpte Svevia att städa Societetsparken genom att plocka skräp. Vi hittade en gammal fest i ett buskage och det gjorde vår säck lite tyngre när de tomma flaskorna klirrande fick följa med. Efter denna välgärning satte vi oss att inmundiga vår picknickmat och ta med sig varsin Travel Bug från den stora hög som fanns att välja på. Efter detta släpptes några nya cachar i närområdet och då gällde det att vara snabb för att bli FTF (First To Find), men jag och Annalunda tog det lugnt och letade några äldre gömmor och fann fyra och loggade tre i solskenet. Det var på det hela en väldigt trevlig dag i fint sällskap. När jag kom hem såg jag ut som en polkagris på axlarna eftersom jag valt att inte smörja in mig med solskyddskräm på morgonen. Så kan det gå. Men jag har hört att polka striped is the new black, så... Nu har det som tur är gått över i en brunare färg. Man ska vara försiktig i solen.

Idag ska jag kolla in ett ställe som jag upptäckt har en cache, ett ställe som jag går förbi varje dag på väg till jobbet. Det här kan jag bara inte missa!

Ha en fin dag allihop, puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!