torsdag 27 september 2012

Hela Sverige Bakar

Nu tittar jag på detta efterlängtade program. Det är ju mycket roligare att titta på amatörer som bakar än på de som lagar mat. Varför? För att det är roligare att baka än att laga mat! :) Idag är det cupcakes! Muffins är ju min favorit! Så kul det här ska bli! Många utropstecken blir det.

Okej, nu har jag sett första halvan. Jag gillar det! Det är så kul att se allas fina bakverk och höra vad juryn säger. De är verkligen inte nådiga. Lite för mycket gräddad, lite för torr, det här är verkligen ingen cupcake, det där är för litet för att vara som den ska osv. Jag tror att jag skulle behöva ta lugnande om jag skulle klara de där tävlingsmomenten. Annars skulle jag kunna vispa med bara händerna, så mycket skulle de darra. Jag tycker att de gör det bra som har nerverna i styr. Men sen är jag ju ingen sån där mästerbagare heller. Jag bakar muffins ur sju sorters kakor, och de blir som de blir, men det är iaf roligt :)

Det bästa hittills i programmet tycker jag var damen som hade ett café med tillhörande hantverkshörna med virkade kakor! Det var ju sjukt snygga! Sjukt snygga!

http://lottestartor.blogg.se/ Här är en fin blogg med massor med fina konstverk. En riktig dröm för en tårtgluttare som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!