tisdag 4 september 2012

Intresseklubben

Att börja lära sig något nytt har alltid intresserat mig. Åtminstone om det är något som jag vill göra. Men i mångt och mycket är nästan allt intressant, nästan allt... Jag är verkligen med i Intresseklubben. Jag och min sambo pratade igår om hur vi är som personer, och jag kom på mig själv med att längta till biblioteket när jag låg på soffan och läste ur min lånade faktabok "Noter om musik och hälsa" av Töres Theorell.  De är något speciellt med doften av böcker. Och känslan när man bläddrar i dem. Och omslagen. Som barn var jag ofta på bibblan och stod som klistrad framför hyllan med Kitty- och Maria Gripe-böcker. Sen var det förstås hästböcker som gällde. I mängder. Jag såg för inte så länge sen "Kitty och hemligheten på ranchen" som låg i ett gammalt hus. Jag skulle kanske ha fått ta den om jag frågat :) Det skulle nog ha varit den perfekta boken för mig när jag var igång som bäst! Julklappstips *blink blink*. Egentligen ska man väl inte läsa eller titta på sånt från barndomen bara för att kanske inte bli besviken. Jag menar jag ser ju inte likadant på saker nu som då. Men de godissorter jag åt gillar jag fortfarande. Det är nostalgi i det också. Stjärnchips, eller varför inte som hjärtan, och lakritspipor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!