fredag 20 juli 2012

I sommarens soliga dagar

"I sommarens soliga dagar, jag går genom skogar och hagar, på färdens besvär ingen klagar, vi sjunga var vi gå. Hallå Hallå!" 
En del promenader i hästhagar har det blivit, men där har jag inte sjungit så mycket. Mest spontana dängor som fastnat på hjärnan har ljudit i stallgången och från hästryggen i Mikaelas sällskap. Det har blivit en paus i övandet kan man säga, men nu måste jag igång igen. Det ska repas idag, och jag ångrar lite att jag inte är i så bra sångkondis som jag skulle behöva. Jag tänkte skriva, vilja, men hade jag velat nog mycket skulle jag väl ha tagit mig tid eller hur? Så nu står jag för att jag stängt ner sångfabriken en stund och haft andra saker för mig. Nu trycker jag på on igen. Ut och leta en försvunnen pärm med texter nu!
Jag har alltid gillat den här låten: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!