onsdag 4 juli 2012

Ett sommarinlägg

Nu har sommaren börjat på riktigt även om värmen kanske inte riktigt är närvarande här i Kläpp.
Jag fyller mina dagar med att jobba med att starta eget. Det är roligt och läskigt om vartannat och jag tampas med känslorna över att bokföringen ska gå på tok bara för att jag inte lärt mig allt än. Men så brukar jag känna inför de flesta saker som jag inte kan på en gång, jag får lite lätt hjärtklappning och en klump i magen tills jag har upplyst mig om hur man egentligen gör. Som tur är finns det ju så många man kan fråga, och jag ska utnyttja varenda en som jag kan få vettiga svar ur. De dagar jag känner mig som mest positiv och framåt ringer jag samtal och bokar in tider så att jag ska få upplysningar om försäkringar, och annat viktigt. 

På eftermiddagarna måndag, tisdag, torsdag och fredag är det styrketräning på schemat eftersom jag nu blir peppad och inspirerad av killen som gillar sådant väldigt mycket. Det är kul när jag känner att jag blir lite starkare för varje gång. 


Idag har jag också börjat med en ny grej som jag inte gjort på flera flera år. Jag har ridit! Jag har fått privilegiet att få hjälpa till att sätta igång en kompis häst, så nu blir det hästar för mig igen. Det var säkert 5-6 år sedan jag satt på en häst senast. Mitt knä kände det och min rumpa kanske gör det imorgon, jag får se. Tur att det bara är skritt som gäller nu ett tag. Men kul och mysigt var det!

3 kommentarer:

  1. Välkommen in företagsvärlden! Full av fallgropar och återvändsgränder är den, men sååå rolig! Det bästa är att man, precis som du skriver, inte behöver veta allt innan. Det finns alltid någon man kan fråga. Finns ju till och med de vars affärsidé är att hjälpa sådana som inte vet allt...! :-)

    Våga fråga!

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Jag behöver all uppmuntran jag kan få! :) Jag sla försöka komma ihåg det där med att jag inte ska behöva kunna allt på en gång. Jag har alltid varit lagd åt det hållet att det ska gå fort att lära sig också.

    SvaraRadera
  3. Heja heja bästaste du! Jag är lite lur på om jag hinner till Kläpp nåt innan det är dags att åka söderut igen. Det skulle isf vara en snabb snabbis på fredagen, men det känns ändå lite halvstressigt. Tycker vi bokar in en Skype så du får inviga mig i allt som händer! Jag har tagit två cacher idag BSV (Bara Så du Vet). Hoppas allt är gött i sommarvärmen, kram!

    SvaraRadera

Synpunkter, funderingar och sånt!