söndag 14 oktober 2012

Snake Rattle 'n Roll!

I början av min bloggkarriär gjorde jag ett inlägg om ett tvspel som jag nyupptäck på internet. Det var Dr. Mario, som jag spelade hos kompisar.

I dagarna har det varit mycket prat om tvspel här hemma och vad man gillar. Sambon gillar moderna 3D spel med mycket action och sånt, och jag gillar de här gamla retrospelen. Det ska inte vara för komplicerat för mig. Jag kan gärna sitta och titta på när någon annan spelar de nya spelen om de har någon sorts handling som är värd att se. Då menar jag spel som inte enbart går ut på att se så mycket blodsplatter från människor eller utomjordingar som möjligt på kortast tid, utan sådana som har lite djup. Skjutspel ger mig ingen, absolut noll behållning.

Så för att förklara mitt intresse för er så ska ni här få se en youtubefilm med mitt absoluta favoritspel, Snake Rattle 'n Roll! Coola ljudeffekter, lite annorlunda styrning och layout, rolig idé, och inte för svårt att förstå sig på. Provade att spela det på en hemsida idag, men det var alldeles för klurigt att veta hur jag skulle styra fort nog, plus att den lilla ormen inte svarade som den skulle. Så jag längtar till den dagen då någon ger mig ett Nintendo 8-bitars och det här spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!