tisdag 16 oktober 2012

En tisdag

Det har varit en lång dag. Känner att jag vill skriva ett inlägg.

Igår var jag för första gången på två år i Piteå för att sjunga med TG, en kör som jag varit med i under högskoletiden. Det känns väldigt kul att få vara med igen. Det var både välkända och nya ansikten där, men som alltid lika gemytligt och trevligt. Sångerna kändes också som att de fanns kvar i bakhuvudet någonstans. De vi sjöng igår var inte helt nya. Att köra dit och hem i mörkret var däremot inte det roligaste. Kolmörkt och mycket möte och dylikt så att det aldrig gick att ha på helljuset någon längre stund. När det är dubbelfiligt går det väl an, men huvva va otrevligt och trångt det blir på enfilig väg med staket på båda sidorna.

Idag har det varit lektioner i ett kör på jobbet. Knappt någon vila alls. Så är mina tisdagar schemalagda, så trött blir jag. Men det var ändå uppfriskande att gå hem i den första snön för i höst. Jag gillar verkligen snön, så jag tror att jag bor på rätt ställe. Har hört att det tyvärr ska bli varmt igen om några dagar, så jag njuter så länge jag kan av den här minivintern så länge.
Tur också att jag har en bra karl som fixar mat en sådan här utpumpad dag!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!