måndag 8 april 2013

Tankarna går runt, runt som hjulen på bussen....

Nu var det väldigt längesen jag skrev något. Ända sedan oktober. Mycke t har hänt. Vi har flyttat några gånger till, så nu har vi lämnat Västerbotten för Jämtland. Östersund är vårt hem nu, och jobbet ligger lite utanför. 
Det är fortfarande snö ute eftersom våren låter vänta på sig. Det måste göra förfärligt ont när knoppar brister...

Påskriset har iaf skjutit skott medan vi var hemma i byn i en och en halv vecka. Så nu ser det ut som en liten fin nästan utomjordisk grönska på det. Skira, fagra blad.

Livet går framåt hela tiden, nya saker finns att tänka på, det ska grubblas och funderas och sovas lite på nätterna. Ibland vaknar jag alldeles för många gånger. Drömmer gör jag också. Det som behandlas på dagarna i huvudet vill liksom inte lämna mig i sömnen heller. Jag försöker att tänka, "sluta tänk på det där nu", men det hjälper inte alltid. Det bästa är att vara ännu mer bestämd med tankarna tror jag. Övning ger färdighet.

1 kommentar:

  1. Hej! Roligt att du skriver igen! Jag har gjort ännu en blogg (älskar att vända blad och börja på ny kula). Blev inspirerad av att du skrev också.

    Du kanske ska prova att meditera lite? Om tankarna snurrar på så kan det hjälpa att aktivt slappna av. Stor kram!

    SvaraRadera

Synpunkter, funderingar och sånt!