tisdag 2 juli 2013

Sommartider hej hej

Sommaren är här och det är grönt ute. Marken har sin sommardress på och likaså träden. Allt växer så det knakar, och humlen hemma hos mamma och pappa har aldrig varit så prunkande som nu. Den liksom hänger ner i stora nystan för att den inte har någonstans att klättra längre. Gallret ger med sig lite när det kämpar för att hålla emot tyngden från klängväxtens aggressiva framfart.
i början på juni klippte jag bort fjolårets vissna kvistar därifrån och kände mig duktig för att vi för en gångs skulle gjorde det i tid. I grevens tid skulle det visa sig. En vecka senare hade den växt en halvmeter!

Det är ganska nära till mamma och pappa nu när vi har flyttat hem till Näsåker igen. Vi kan se deras hus från vårt nere på byn bara för att vi bor på andra våningen.

Det är mycket att fixa i den nya lägenheten men, det går ganska fort bara för att jag gillar när saker blir klara, och för att vi ska ha inflyttningsfest på lördag... Då vill jag inte att det ska stå en massa kartonger i vägen som folk kan tappa bort sig i.

Ett projekt som vi har startat är att renovera ett gammalt skåp som hämtades från ett fallfärdigt hus förra sommaren. Vi har kommit så långt att det bara är slipningen kvar innan vi ska måla det igen. Det verkar ha varit iaf tre lager färg på det. först ljust brun, sen en annan mörkare brun och sen en ljusblå. Nu kommer det att bli antikvitt eller något liknande.
Såhär såg skåpet ut innan det ens var tvättat.
Nu ska jag fortsätta med mina andra fixarprojekt, som att sy på tyget vi ska ha på sovrumsväggen.

1 kommentar:

  1. Härligt att du skriver några rader! Det låter spännande med skåprenovering :) Jag tror du kommer landa och trivas i det här nya, låt det få ta den tid det tar. Snart kommer jag och hälsar på!! Kram //Anna

    SvaraRadera

Synpunkter, funderingar och sånt!