fredag 17 januari 2014

En tanke åt gången

Det kan vara många saker som snurrar i huvudet samtidigt. "Vad ska jag äta till middag? Vad det känns oskönt med de här byxorna. Stackars barn i Filippinerna. Tänk om jag dör imorgon. Ikväll ska jag på spinning, undrar hur det kommer kännas. Vi har slut på tvål hemma. Jag älskar mina föräldrar. Va kul det ska bli med spelkväll på lördag! Undrar vad jag ska ta med för spel, och vad ska vi ha för snacks? Åh, det där som händer på jobbet idag, va jobbigt/kul/ansträngande/högt/intressant det var...........osv........." Det känns iaf som om allt är där samtidigt och svamlar, men det kan de väl omöjligt vara? Det går väl bara att tänka en tanke åt gången? Visst? Eller?

Det känns att jag tänker på många saker. Ibland blir det så fullt av känslor som hör ihop med dem att det liksom blir utmattande. Vad ska jag göra då? Jag försöker tänka om, tänka mindre, och strukturera alla de där små trasselbitarna som flyger omkring. Ibland tänker jag bara på ett ljus och hur det ser ut, bara för att tvinga mig att tränga bort det som blir för mycket. Jag måste det, annars kan jag inte sova. Men ibland är det svårt att bara fokusera. Ljuset är plötsligt svårt att identifiera. Men till sist går det, och jag kan somna. Behövlig vila för och från min hjärna. Jag är glad att jag har den, men ibland är den för mycket för mitt eget bästa. Oroa dig inte, jag kan ta det, jag behöver inte gå på yoga, eller rättare sagt, jag vill inte gå på yoga. Jag kör min ljusgrej istället. Jag måste ha lite fart och fläkt när jag ska träna. Så nu blir det spinning.
Tjo hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!