tisdag 9 juli 2013

Fördelsedag

Just det en dag full av fördelar. Frukost på sängen, gjord med omsorg och kärlek. Tårtkalas hos mamma och pappa tillsammans med bror och hans barn samt en vän till familjen som kommit med flera liter hjortron. Ett paket, som innehöll en bok, "Och bergen svarade" Khaled Hosseinis nya bok. Min yngsta brorson, snart tre år, hade redan förhandstipsat mig om att det var en bok innanför papperet.
Sambon fick kvalitetstid med den äldre brorsonen när det skulle byggas en robot i garaget. Den fick namnet Kalle Jansson. Mycket bra och fin blev den.
Sen blev det dags för repetition med Åsmon Brothers inför spelningen i Resele kyrka på torsdag kl 19. Vi fick till bra ljud och ett fint sväng idag. Det är som vanligt härligt med musik!
Lyckliga jag fick till slut komma hem till vårt place där min käraste lagade middag för fullt.
Jag har sen dess kunnat ligga på soffan och beställt musikertillbehör.
Kan man ha en bättre födelsedag? Jag tror inte det, inte jag iaf. Bara fördelar. En fördelsedag!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synpunkter, funderingar och sånt!